تاثیر اصلاحات بر کاهش قیمت بخش صنایع دریایی

اقدامات اصلاحاتی ساختار بخش تامین موجب شده مبلغ زیادی در بخش حمل و نقل دریایی پس انداز شود.
به گفته یی جیونگ معاون رئیس اداره حمل و نقل دریایی وزارت راه با توجه به هزینه های بنادر جدید و نحوه محاسبه صورتحساب ، 8 گروه و شرکت بندرگاهی هزینه فعالیت خود را کاهش داده اند تا 5/66 میلیارد یوان به شرکت های حمل ونقل دریایی کمک کرده باشند.
به گفته یی در 5 ماه نخست سال جاری با همکاری شرکت راه آهن چین ، حجم حامل های ریلی و آبی بندر چین با رشد 34/8 درصدی به 1/75 میلیون TEU (معادل 20 فوت) رسید . پیش بینی می شود راهکار جدید حمل و نقل به پس انداز 13 میلیارد یوانی منجر شود.
دولت مرکزی برای ارتقا توسعه جمل و نقل سبز به ترویج استفاده از انرژی های ساحلی پرداخته است و طی سال های 2016 تا 2018  حدود740 میلیون یوان پس انداز شد.
به گفته ژانگ لین معاون مدیر کمیسیون حمل و نقل استانداری شانگهای  علاوه بر توسعه انرژی ساحلی ، پایانه حامل های خودکار شانگهای که چهارمین فاز پروژه بندر یانگشان به دلیل ساختار منحصر بفرد مصرف انرژی موجب کاهش کربن دی اکسید شده است.
این دو مسئول در نشست مطبوعاتی روز ملی دریایی چین سخنرانی کردند و مجموعه ای از اقدامات از جمله اجلاس همکاری های دریایی ، مبادلات آکادمیک رونمایی کردند.
روز ملی دریایی چین در سال 2005 مطرح شد تا یادبودی برای 600 امین سالگرد اولین سفر اقیانوسی  ژنگ هی که 7 سفر دریایی برای اشتراک مسائل فرهنگی و اقتصادی با سایر کشورهای جهان را سپری کرد ، باشد.
منبع : چاینادیلی