ارزش 170 میلیارد دلاری تجارت الکترونیک اجتماعی چین در سال 2018

طبق نشست اینترنتی چین در سال جاری ، تجات الکترونیک اجتماعی چین در سال 2018 با رشد سالانه 66/7 درصدی  به 1/14 تریلیارد یوان (170 میلیارد دلار) خواهد رسید.
تجارت الکترونیک اجتماعی که در سال 2013 در پین مطرح شد ترکیبی از رسانه های اجتماعی و تجارت الکترونیک است که پلتفرم تجارت الکترونیک شیائوهونگشو و پیندودو دو نمونه از آن هستند.
کاربران شیائوهونگشو خریدهای خود را ارسال می کنند و افراد علاقمند می توانند به صورت مستقیم با کلیک بر روی بخش مربوطه به صفحه محصول منتقل شوند. کاربران کالاهای مورد نیاز خود را ارسال می کنند و از سایرین برای کاهش قیمت کالا از طریق خرید کالای مشابه یا کلیک بر روی پست دعوت به عمل می آورند.
طبق پیش بینی های به عمل آمده در گزارش ها بیش از 30 میلیون نفر در سال جاری در صنعت تجارت الکترونیک اجتماعی مشغول به کار می شوند که نسبت به سال گذشته با 50/2 درصد افزایش همراه خواهد بود.
طبق آمار وزارت بازرگانی تا پایان سال 2020 خرده فروشی آنلاین به 9/6 تریلیارد یوان خواهد رسید در حالیکه تجارت الکترونیک اجتماعی 31/3 درصد از آن را به خود اختصاص خواهد داد.
منبع : شینهوآ