پیشرفت در انتظار منطقه بزرگ بندرگاهی

استان ججیانگ واقع در شرق چین در نظر دارد 1 تریلیارد یوان (145 میلیارد دلار) در بیش از 70 پروژه حمل و نقلی در منطقه بزرگ بندرگاهی سرمایه گذاری نماید .

به گفته کمیسیون اصلاح و توسعه استان ججیانگ سود به دست آمده از سرمایه گذاری در راستای توسعه این منطقه به عنوان مکان بین المللی همراستا با منطقه بندرگاهی گواندونگ – هنگ کنگ – ماکائو واقع در جنوب چین صرف خواهد شد.

این اعلامیه موجب جهشی در قیمت سهام تعدادی از شرکت های محلی مرتبط به این پروژه ها شد.

شرکت ساختمانی نینگبو که یکی از شرکت های بورس و اوراق بهادار شانگهای می باشد شاهد رشد 10/13 درصدی سهام خود بود و ارزش هر سهم به 4/13 یوان رسید . ارزش سهام شرکت دریایی نینگبو 6/61 درصد رشد کرد این درحالی است که بندر نینگبو ، شرکت ساختمانی لانگ یوان و شرکت ساختمانی هانگ ران شاهد رشد مشابهی بودند.

به گفته شیه شیابو سخنگوی این کمیسیون هدف اصلی ساخت منطقه بندرگاهی پاک ، مدرن ، هوشمند ، یکپارچه و زیبا است .

مقامات استانی در نظر دارند 750 میلیارد یوان از 1 تریلیارد یوان سرمایه گذاری هدف را طی 5 سال آینده سرمایه گذاری نمایند.

این منطقه بندرگاهی دارای 23 بندر از جمله بندر شانگهای ، بند ژوشان نینگبو خواهد بود که به ترتیب از نظر ظرفیت کانتینر نخستین و سومین بندر بزرگ جهان می باشند.

به گته جیانگ وِی ، دبیر هیات مدیره شرکت بندر ژوشان نینگبو ، این بندر طی 9 سال پیاپی از نظر تناژ بارگیری بزرگ ترین بندر جهان محسوب می شود.

به گفته وی تناژ بارگیری سال گذشته از مرز 1 میلیارد مترمکعب گذشت و د رجایگاه نخست جهان قرار گرفت .

این بندر در 4 سال گذشته شاهد رشد چشمگیری بوده است .

بنابر برنامه استانی مجموع بازده این منطقه تا پایان سال 2020 از مرز 6 تریلیارد یوان عبور خواهد کرد که اقتصاد دیجیتال بیش از 50 درصد آن را به خود اختصاص خواهد داد .

منبع : چاینا دیلی